19 Haziran 2007 Salı

PANNACOTTA,İTALYAN PUDİNGİ



MALZEMELER

  • 500 gr süt
  • 500 gr süt kreması
  • 200 gr şeker
  • 5 yaparak jelatin yada 5 çorba kaşığı toz jelatin
  • 2 paket vanilya


süt kreması


YAPILIŞI

Bir kabın içine soğuk su doldurun,yaprak jelatinleri içinde yumşamaya bırakın.

Tencereye sütü ,kremayı ,şekeri ,vanilyayı koyun ocağa oturtun.

Tam kaynama aşamasına gelince ocağın altını söndürün.

Jelatinlerin suyunu avucunuzun içinde sıkıp, sıcak malzemenin içine ilave edin iyice eriyene kadar karıştırın.

Ters çevirebileceğiniz bir kalıba dökebilirsiniz.Eğer ters çevirmek istemiyorsanız kadehlere veya tek kişilik kaselerede boşaltabilirsiniz.

Tezgahın üstünde soğumaya bırakın.Sonra bir gece buzdolabında bekletin.(buzlukta değil).(kaselere koyacaksanız 5 saat yeter)

Ertesi gün üzerine sos döktüm.Ben çilek sosu yaptım,siz isterseniz çikolata ,vişne ,ahududu vs...yapabilirsiniz isterseniz hazır sos kullanabilirsiniz.

Çilek sosu için,bir su bardağı kadar çileği blendırda ezdin.3 çorba kaşığı şeker ile bir iki taşım kaynattım.Çay süzgecinden geçirip soğuduktan sonra biraz kıvamı koyu olsun diye 1 çay kaşığı ''DR OETKER'' kıvam verici karıştırdım ,5 dakika bekletip tatlının üzerine döktüm.

Toz jelatin kullanacak olursanız,kaynamaya koymadan önce ,500gr sütten ,1 su bardağı kadar süt alıp jelatin'in üzerine yavaşça karıştırarak dökün.Jelatin pelteleşip şiştiği için belkide daha fazla süt gerekebilir.Kalan sütle diğer malzemeleri karıştırıp tatlıyı yapmaya devam edin.


Afiyet olsun,denemenizi tavsiye ederim,çok lezzetli ve hafif bir tatlı.





9 yorum:

Adsız dedi ki...

BEN BU TARİFİ ALIR ALMAZ UYGULADIM GERÇEKTEN ÇOK NEFİS BİR ŞEY
AMA TUPPERWARE KALIBINDA YAPMADIM KASELERE DÖKTÜM
BEN TUPPERWARE KALIPLARINI NERDEN ALABİLİRİM HİÇ DUYMADIMDA ÇOK MERAK EDİYORUM GERÇEKTEN ÇOK BEYENDIM KALIBI
HERKEZE TAVSİ EDERİM BU TATLIYI HEMEN YAPSIN
DAHA ÇOK TARİFLER BEKLİYORUM HOŞÇAKALIN

egeli dedi ki...

teşekkür ederim anonim,afiyet olsun,tupperware ürünlerini bu adreste bulabilirsin www.tupperware.com.tr ,ben kendim tupperware danışmanıyım,bu ürünler benim için vazgeçilemezlerden.plastik değil tamamem tıp sektöründe kullanılan malzemelerden üretiliyor,yani protez ,göz lensi,kalp kapakçığı,silikon... bu yüzden sağlıklı,ve gıdalar uzun süreli bozulmadan saklanabiliyor.saygılar.

Adsız dedi ki...

Selam Egeli abla...

Bütün Tarifler cok güzel görünüyo!
Bende firsat buldukca denicem ama ilk önce pannacotta´yi yapcam.
Bende sabirsizlikla yeni tariflerini bekliyorum...
Ayrica bende Tupperware ürünleri kullandigim icin herkeze tavsiye ederim!

Selamlar Müge

egeli dedi ki...

teşekkür ederim mügeciğim ,şimdiden afiyet olsun.sitemi beğendiğin içinde ayrıca teşekkür ederim.sendende yaptığın o güzel iran yemeklerinin tariflerini bekliyorum .her zamanki mail adresime yollaya bilirsin ,yemeklerin resimlerinide çekmeyi unutma.selamlar.

GÜL dedi ki...

GÜL ÖZER
MERHABA SAYIN EGELİ GERÇEKTEN TARİFLERİNİZ BİRER MUCİZE GİBİ. BU YARATICILIĞINIZIN DEVAMINI DİLİYORUM

egeli dedi ki...

mehaba Gül,bu güzel yorumun için teşekkür ederim.daha çoooooook tarifler gelecek.sitem yapım aşamasında olduğu için anca bu kadar tarif koyabildim.aslında yanlış bir tuşa basarak sitem yayına girmiş oldu ,ama devamı gelecek.selamlar

Unknown dedi ki...

GÖRÜNTÜLER HARİKA. BUNDAN SONRA SİZE YEMEK YEMEDEN GELECEĞİZ. SAYFALARIN DA YEMEKLERİN KADAR HOŞ GÖRÜNÜYOR. TABİ Kİ SİZLER DE SAYFALARINIZA VE YEMEKLERİNİZE AYRI BİR LEZZET KATIYORSUNUZ. LEZZETLE KALIN...

egeli dedi ki...

Teşekkür ederim Tayfur bu güzel yorum'un için .Her zaman bekleriz (mutlaka aç gelin).Selamlar...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

enfes bir görüntü ellerinize sağlık...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin