22 Haziran 2007 Cuma

REÇELLİ MİNİK KEKLER



Aslında bu tarif '' hindistan çevizli kekin '' tarifi , keki kare borcamda pişirip ,küçük kareler olarak kesip önce çikolata sosuna batırıp sonra hindistan cevizine buluyoruz .Daha sonra bu tarifini bloguma ekleyeceğim.Ama bu sefer kek tarifini kullanarak reçelli minik kekler yapalım...


MALZEMELER
  • 3 yumurta

  • 6 fincan şeker (türk kahvesi fincanı

  • 3 fincan süt

  • 3 fincan sıvı yağ

  • 9 fincan un

  • 1 paket vanilya

  • 1 paket kabartma tozu

YAPILIŞI


Yumurta ,şeker ,vanilya çırpılır ,sırayla diğer malzemeler de eklenir pürüzsüz bir kek hamuru elde edilir.Muffin kalıplarını yarısından az hamur döktüm ,1 çay kaşığı vişne reçeli koydum ,sonra üzerlerine birdaha hamur döktüm.Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında pişirdim .










pek güzel oldular

fiyasko !!!





Bütün reçeller dibe çökmüş!!!! kalıplardan çıkarır iken parçalandı bazıları ,reçel pişince doğal olarak kalıba yapışmış.......
















Bu sefer reçelleri en üste koyuyorum.Dibe çökmelerini fırsat vermeden fırına sürüyorum....

Ehhh!!! bunlarında diğerlerinden kalıcak yanı yok...bunlarda yapıştı ,zaten reçelde bitti....














Şimdi de reçel yerine evde donmuş böğürtlen vardı, birer tane ortalarına koydum.Hemen fırına.


Vallahi çok güzel oldular bu sefer!!!! böğürtlenler tam kekin ortasında kaldılar.Bu ölçüden bolca minik kekler elde ettik ,on gün kadar tupperware saklama kabında hiç bayatlamadan kaldılar,hemde durdukça dahada lezzetli oldular.Afiyet olsun....



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin