13 Şubat 2008 Çarşamba

PRATİK ŞEKER HAMURLU PASTA




Yılbaşı gecesi bizde toplandık,kimi tuzlu,kimi tatlı yapıp getirdi.Bende hemen (sanki çok biliyormuşum gibi....!!!) hemen atladım'' şeker hamurlu pasta yapayım size'' dedim.Zaten elimde hazır aldığım şeker hamuru vardı,sadece pandispanyasını yapacaktım ve süslemesini.Bana çok kolayda geldi hemen işe başladım,nereden bulduğumu hatırlamadığım bir pandispanya tarifi denenim.FİYASKO!!!!!! taş gibi bir hamur (ha bildiğinden şaşma demi!!!) zamanda daralıyor ,elim ayağım dolaştı vallahi, e millete sözde verdim akşama pasta bekliyorlar.Hemen çarşıdan üç adet hazır pasta tabanı istettim(Allah razı olsun eltim getirdi) üç katlı iki pasta yapayım diye (anca yeterdi zaten) .


Ehhh!!! ilk denemem için fenada olmadı doğrusu.......

MALZEMELER
(2 adet pasta için)
  • 3 paket pasta tabanı
  • hazır şeker hamuru
  • gıda boyası
  • keki ıslatmak için biraz süt
  • damla çikolata

YAPILIŞI



Pasta tabanlarını üçer katlı iki adet pasta yapabilmek için paylaştırdım.

Her katını süt ile ıslattım.

Daha önceden yapıp soğuttuğum Oktay ustan'ın pastacı kremasını (tarifi burada) her katına sürdüm ve aralarına damla çikolata serptim.


Şeker hamurunu renklendirdim ,merdane ile açıp pastalarımı kapladım.Bazı yerleri biraz yırtıldı ama açemilik işte ,ben de oraları süsleyerek kapattım.


Vallahi çok sükse yaptı pastalarım ,kesmeye kıyamadık hazır aldığımı zanneden oldu.

AFİYET OLSUN.....



1 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba canım pastaların çok güzel olmuş..ellerine sağlık..birşey sormak istiyorum sana..bu şeker hamuru malzemelerini gıda boyasını vs..sökeden mi alıyorsun..eğer sökedense nerden aldığını bana yazarmısın..kendine iyi bak sevgiler...e,www.yuncafe.blogcu.com

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin