23 Kasım 2008 Pazar

Nar Reçeli




Cafe Fernado'nun nar reçelini görünce ,ben bunu mutlaka yapmam gerekiyor dedim ve iyikide yapmışım gerçekten çok güzel bir reçel oldu.
Cenk arkadaşımıza çok teşekkür ederim bu harika lezzet için .
Tarife sadık kalmaya çalıştım,ama ölçülerde biraz farklılık oluşunca mecburen şekerinide ona göre ayarlamak zorunda kaldım.
Siz yinede Cafe Fernando'yu bir ziyaret edin ve tarifi orada okuyun.
Ben size kendi yaptığım şekilde tarif edeyim.
2.5 kg. nar aldım ,bir tanesi çürük çıktı ve ikincisinide eşim mideye indirdi :)
Narları yıkadıktan sonra ikiye bölüp alttaki resimde gördüğünüz gibi sıktım.Amannnn dikkat ,önlüğünüzü takın ve yavaş sıkın ...yoksa sonuçlardan ben sorumlu değilim vallahi arkadaşlar.
Katı meyve sıkıcağını kullanmak istemedim ,çekirdeklerinide öğüttüğü için acısı cıkar diye korktum.
İki su bardağından biraz fazla çıktı suyu ,tanelerini almak için başka nar ayırmadım.sıktığım narların kabuklarının aralarındaki sağlam kalanları ayıkladım.
İki su bardağı şeker kullandım ve yarım limondan bir kaç damla sıktım ,çünkü narlarım zaten ekşiydi ve daha fazla ekşi olmasını istemedim.
Yapılışınıda aynen Cenk'in tarif ettiği gibi uyguladım.
Aman...sulu kaldı bu reçel deyipte sakın fazla pişirmeyin ,karamelleşi veriyor hemen .....az kalsın o hataya düşüyordum ,tam zamanında kurtardım reçeli.......
Tavsiye ederim ,çok güzel bir reçel oldu ,kahvaltı sofrasında ,benim gibi değişik lezzetler arıyorsanız ,bu tam size göre o zaman .......





AFİYET OLSUN......

43 yorum:

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Nar'in faydalari çok,reçelini hiç tatmadim ama eminim ki harika olmustur,eline saglik ablam...afiyet bal seker olsun
Iyi pazarlar

egeli dedi ki...

sağol huriyem ,ecet hem çok faydalı hem lezzetli ,sanada iyi pazarlar canım...sevgiler.

Adsız dedi ki...

nefıs gorunuyor canm ellerıne saglık rengı harıkadır sevgıler..

keskinli dedi ki...

canim bizim hatunlarin elinden ucan kacan kurtulmaz vallahi süper vede besleyici olmus ellerine saglik iyi pazarlar bol bereketli bir hafta dilerim simdiden öptüm

Unknown dedi ki...

Canım mutlu pazarlar ellerine sağlık narı çok severim eminim reçelide çok lezizdir eee nede olsa canım arkadaşım yaptı,kocaman öptüm...

Unknown dedi ki...

nari bende cok severim simdi tadini merak ettim:) ben narin eksisini cok seviyorum,buradakiler nedense hep curuk cikiyor:( yani curuk geliyorlar yada yolda gelirken curuyorlar
ellerine saglik sizlere afiyet olsun.Ekmekle bandir bandir ne guzel gider:) off

Damak Tadı dedi ki...

Nar'ı çok severim canım..Reçelide eminim çok nefis olmuştur..Reçel severler için farklı bir alternatif olacağı kesin..Görüntüsüne bayıldım canım..Senin ellerinden çıktığı hemen belli oluyor.)


Sevgilerle kal..

egeli dedi ki...

HEPİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞLAR ,HERKESE GÜZEL BİR PAZAR DİLERİM....SEVGİLER

Ferkay dedi ki...

Fıstığım ellerine sağlık nefis görünüyor. Narı çok severim bende bir deneyeyim bakalım. Sevgiler.

Ferhanca dedi ki...

reçelin her türünü çok severim buda nefis olmuş afiyetler olsun...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok haklısın tatlı arkadaşım..
enteresan bir güzelliği vardır, nadir yapsamda hoşuma gider tatmak.
elelrin dert görmesin canım..afiyetle
sevgiler.. NuNu

Adsız dedi ki...

Ben bayildim bu recele.. Sahane bir tarif, ellerine saglik canim. Sevgilerimi gönderiyorum.

egeli dedi ki...

HEPİNİZE TEK TEK ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞLAR ,İYİKİ VARSINIZ....

Adsız dedi ki...

canım,narı çok severim ama reçelini hiç duymamıştım eminim çok güzeldir ellerine sağlık.sevgiler

serrose dedi ki...

ELlerine saglik ablacim
mmmm super gorunuyor

Cynthia dedi ki...

I love Cenk's blog. And I love the rich colour of your pommagrante juice

pelince dedi ki...

Nar suyunu çok severim,reçelide şahane olmuş,ellerine sağlık...

ebru dedi ki...

Arkadaşım ellerine sağlık.Ben cesaret edemedim denemeyi ama sayende denemeye karar verdim.Cenkin blogunda rengine bayılmıştım zaten.Öpüyorum seni

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Eline sağlık canım,tarifini almıştım ama denemeye fırsat bulamamıştım.senin ki de nefis olmuş.demek ki nedir?mutlaka denenencek:-)afiyet olsun.sevgilerimle...

Pelin dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Ne güzel yenir kahvaltıda. Çok merak ettim tadını. Reçel yapmayı bilmiyorum ama bunu denemeyi çok istedim.
Aşağıdaki trüfler de çok şık görünüyor.Aldım bir tane.
Sevgiler

Yeliz dedi ki...

ben kayısı reçeli yapmak istiyorum nar da hiç fena fikir sayılmaz eline sağlık.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

selam,
beni de cezbetmişti o reçel tarifi cenkin.belki deneyeceğim yakında.ellerine sağlık.şöyle tereyağ sürülmüş sıcacık bir dilim ekmekle enfes olur herhalde

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Canım ellerine sağlık nasıl canım çekti anlatamam:)

Adsız dedi ki...

arkadaşım ne güzel bir reçel.hiç yapmadım.doğru söyluyorsun hemde nasıl sıçrıyor.akşamlarıiçmek için sıkıyorum . evdekiler istemeyi biliyorlar ama sıkarken ne hale geldiğimi sormuyorlar hiç.nar var evde mutlaka yapacağım.eline sağlık.sevgiler..

Adsız dedi ki...

canım benim deneme mesajı yollayacam gelecekmi bakalım.....

Adsız dedi ki...

selamlar canım arkadaşım harika bir lezzet olmuştur bencede.paylaştığın için teşekkürler.Bu arada belki de biliyorsundur ama burada paylaşmak istedim hazır nar reçeli varken, narların tanesini ayırmak zordur bildiğimiz gibi.narı enine ikiye kesip, arkasından tahta kaşık sapı veya küçük oklava ile vura vura ( poposundan döverek yani)taneler çok kolay çıkıyor..sevgilerimle.afiyetle yeyin İnşallah...

egeli dedi ki...

TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞLAR,EVET ÇOK LEZZETLİ OLDU,DENEYİN BENCE....NURDANCIM,NAR SOYMANIN PÜF NOKTASISI TUTTUM BEN ,NE KADAR PRATİK ,TEŞEKKÜR EDERİM.

TANK'S CYNTHİA FOR YOUR VİSİT.

HARİYEMMMM....YORUMUN GELDİ BU SEFER ÇOK ŞÜKÜR.

akasyakokusu dedi ki...

Canım benim yerim senin mayhoş reçelini..
Eline sağlık valla bu narlara son birkaç yıldır bende taktım..Pastalara tatlılara..zaten salataya kullanırdık ama iç reçelini yemedim..
canım benim elektriğimiz kesiliyor iiki gündür arada gelemessem hoş gör...
çok öptüm seni.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

canimin içi,guzel yuzlum,yorumuna çok tesekkur ediyorum...ilk senden geldi:))ayrica sevindim...optum balim kendine iyi bak,tatli uykular.

Semra Altay dedi ki...

Merhaba,
Güzel yorumun için teşekkürler.
Reçel çok güzel olmuş. Bu arada pasta ve kurabiyelerde kullanmak için süper bir reçel bence.
Ellerine sağlık.
Sevgiler
www.semraninmutfagi.com

iremlemekanlar dedi ki...

aaa ne kadar ilginç ilk defa sizde gördüm bu reçeli denemek lazım gerçekten güzel ve vitamini bol olan bir meyveyi bu şekilde degerlendirmek gerekir bu arada geçmiş olsun dileklerinizi gördüm tekrar teşekkür ederim sevgilerlee

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

CANIM BENIM ILK DEFA DUYDUM BU RECELI .NARLAR EVE GELINCE BEN BOL BOL SUYUNU SIKTIM BIZIMKILERE.AYIKLAMAK ZORDA.AMA DOGRUSU BUNUDA DENEMEK ISTERIM.ELLERINE SAGLIK KUCAK DOLUSU SEVGILER...

Tijen dedi ki...

Evet bloglarda pek çok leziz baştan çıkarıcı var ama ben bu ara onları yememeye kararlıyım. Çünkü sağlıklı bir bedenim olsun istiyorum. Uyuşuk ve genişleyen değil. Nar reçeli deyince aklıma bol nar suyu bulduğumda yaptığım bir nar peltesi geldi. Pek güzel olmuştu!

Adsız dedi ki...

Canim benim Nar receli nefis olmus hic duymamistim ama cok lezzetli olduguna eminim.narin faydalarini dusunursek denemeye deger.
ellerine saglik.
Yeni Adresim''www.ozguluntarifleri.com''eski baglanti adresimi yenisiyle degistirirsen sevinirim:)Canim

Kucak Dolusu Sevgilerr.

elifin tarifleri dedi ki...

Narı çok severim, reçel de çok güzel görünüyor.Denemek isterim ama sıkarken ortalığı mahvetme ihtimalim çok yüksek :)) Ellerine sağlık...

meleginmarifetleri dedi ki...

Reçel mayağıyım diyebilirim kahvaltıda reçelsiz duramam tam mevsmi denemekte fayda var.
Ellerine sağlık canım öptüm bay

akasyakokusu dedi ki...

CANIM BENİM GÜNAYDIN..ŞU GÖRÜNTÜ AĞZIMIN SUYUNU AKITMAYA YETİYOR KIRMIZI KIRMIZI UYYHHH:))
BİR YERİM DÜŞMEDEN YENİLE BARİ:)))

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ben nar reçelini duymamıştım daha önce... narı severim. Reçeli de çok hoş görünüyor :))) ELlerine sağlık.

Seni sobeledim canım.Bloguma uğrarsan sevinirim.

Öpüyorum.

Adsız dedi ki...

canım ben nar reçelini yaptım ama
o dediğin hataya düştüm nar reçeline yazık oldu anlayacağın okadarda sık emek ver
başka işe daldım olan oldu valla emeğime çok üzüldüm sen yollarsın artık bir tabak ühühhüüüü....sevgiler canım....

Unknown dedi ki...

Bonne nuit, mon cher ami! Je vous écris avec le traducteur de Google si vous avez des mots qui n'ont pas été correcte, c'est parce que je ne parle pas le français. Je vais toujours utiliser le traducteur de Google.

Dans mon blog a un traducteur de Google, si vous voulez lire une recette et simplement l'utiliser, ok?

Je serais heureux de communiquer avec vous.

Ses revenus sont super!

Baisers

akasyakokusu dedi ki...

Huu canıımm:)) bayatladı bu reçelll..
hadi yenisini yap artık.)
öptüm kocaman..

Adsız dedi ki...

ellerine saglık hayatım..
cok degısık ve cok guzel gozukuyor..
nefıs.. afıyetle ye:)
opuyorum..
cok tesekkurler guzel yorumun için..
artık yenı adresıme bekliyorum..
sevgileR:)))

www.illedeyemek.com dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık tariflerin çok güzel olmuş.

www.illedeyemek.com

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin